Welcome to the language conference on artificial intelligence applied to language teaching. Experts in AI, education and innovation pedagogy will explore how technology is transforming the learning and teaching of English as a second language. We will analyze trends in natural language processing to improve English acquisition, with machine learning algorithms and personalized feedback. We will discuss the development of virtual assistants and chatbots specialized in English, supporting students in and out of the classroom. We will address the importance of accessibility, using AI to overcome barriers to language learning. Through talks, workshops and debates, we will look at how to combine language and artificial intelligence to improve English language teaching, enabling educators and empowering students to master this global language. Join us at this exciting conference to discover how AI is revolutionizing English language teaching and creating new learning opportunities for all.
Bienvenidos al congreso de idiomas sobre inteligencia artificial aplicada a la enseñanza de idiomas. Expertos en IA, educación y en pedagogía de innovación explorarán cómo la tecnología está transformando el aprendizaje y enseñanza del inglés como segunda lengua. Analizaremos tendencias en procesamiento del lenguaje natural para mejorar la adquisición del inglés, con algoritmos de aprendizaje automático y retroalimentación personalizada. Discutiremos el desarrollo de asistentes virtuales y chatbots especializados en inglés, apoyando a estudiantes dentro y fuera del aula. Abordaremos la importancia de la accesibilidad, utilizando IA para superar barreras en el aprendizaje del idioma. A través de charlas, talleres y debates, buscaremos cómo combinar lenguaje e inteligencia artificial para mejorar la enseñanza del inglés, capacitando a educadores y empoderando a estudiantes para dominar este idioma global. Únanse a nosotros en este emocionante congreso para descubrir cómo la IA revoluciona la enseñanza del inglés y crea nuevas oportunidades de aprendizaje para todos.
Docentes, coordinadores y directores de inglés y otros idiomas de universidades, institutos, academias, colegios y público en general.
Jeanne Luz Ortiz (ponencia en inglés)
Jeanne Luz Ortiz has an MB in Management and Education. She is also a licentiate in English Language Teaching and she has also taken the Train the Trainer course being certified as a Teacher Trainer by Cambridge Language Assessment given by International House. She has done innovative projects regarding education at various levels to university courses. She is currently involved in course and material design.
She has been teaching for over 30 years and has many years’ experience working with pre-kids, adults, secondary students, and as a teacher trainer holding supervision and coordination positions in very prestigious language schools. She is currently working as an academic consultant at NUTESA
Delia Arias Alvarez (ponencia en inglés)
Delia is the Academic Coordinator at Idiomas UCSP, she has more than 15 years of teaching experience and holds a Master’s Degree in Educational Technology and Digital Competence from the International University of La Rioja, Spain. She is certified in English Pedagogy Teacher Training by Cambridge Train The Trainer and in Teaching English as a Foreign Language CELTA, held in the city of Prague, the Czech Republic. She has been granted two scholarships by the University of Oregon and the American Institute of English to study: Introduction to Pedagogy and TESOL Practices and Motivating Students Through Gamification and Other Classroom Activities.
María Teresa Moreno Alcázar PhD (ponencia en español)
La Dra. Moreno es profesora de la escuela de Posgrado de la PUCP en las maestrías de Currículo y Docencia universitaria en donde se hace cargo de los cursos relacionados con el currículo, las teorías del aprendizaje y la evaluación. Ha sido jefa de la oficina de Gestión Curricular de la Dirección de Asuntos Académicos de la PUCP, en donde ha liderado los procesos de actualización curricular de los perfiles de egreso y los planes de estudios de las carreras y especialidades, por competencias. En la Educación básica regular, su expertis es a nivel de sistema, ha sido la primera Directora académica de la red de colegios Innova schools , en el sector privado; y ha asesorado al MINEDU, en el diseño del nuevo programa de formación inicial docente, de la DIFOID. Tiene una maestría en educación por la Universidad de Delaware, en Gestión estratégica y Liderazgo por CENTRUM y el IE de Madrid; y un doctorado en Aprendizaje y currículo, por la universidad de Delaware también. Actualmente es asesora del vicerrectorado académico de la PUCP , a través de la oficina de Tendencias educativas de este vicerrectorado y es la asesora pedagógica de una red privada de colegios católicos. Sus temas de investigación están relacionados al liderazgo pedagógico, el alineamiento curricular y los niveles de demanda cognitiva propuestos en los ambientes de aprendizaje.
Adhemir Saravia Chang (ponencia en inglés)
Mr. Saravia holds a degree in education with specialisation in English and has been teaching for more than 20 years in all levels from kinder to postgraduate programmes. Experienced in teaching CLIL, literacy, literature and international exams trainer. Having studied a Master in Management and Innovation in Education, Mr Saravia has been leading teams and training teachers for the last 10 years. As a certified CELTA and Train the Trainer professional, Mr. Saravia applies and researches the latest trends in teaching. He also has a tremendous concern and commitment towards the use of arts in education as a tool to develop soft skills and engage self-development.
Angela Salazar Barreda (taller en inglés)
English teacher for 17 years, currently working at Universidad Catolica San Pablo. She has worked in different private institutions and language centers.
She holds different international certifications and creates educational material through her webpage, she is a technology lover and administers the English Teachers in Peru community and Entre Maestros Peruanos on different platforms.
Diego Quintanilla Rodriguez (taller en inglés)
Diego Quintanilla is a distinguished educator with over a decade of experience in teaching English at various levels, ranging from primary education to university. He holds a series of prestigious certifications, including ELT, Cambridge CELTA, Delta Module 1, and CPE Grade A. Currently, he serves as the Language Team Coordinator at Victor García Hoz school, an English instructor at San Pablo University, and a trainer for teachers in the TEFL program at the same institution. With a proven track record in training teachers and delivering presentations, his focus on education promises an inspiring and enriching talk.
Benjy Gonzales Rodríguez (taller en Inglés)
Currently pursuing his Doctorate in Education at the Universidad Cuauhtémoc of Mexico. Master’s degree in Bilingual Education in Secondary and High School from CEU San Pablo University of Spain. Master’s degree in University Teaching and Scientific Research from Catholic University of Trujillo, Bachelor’s degree in Administration and Global Business. Language teacher with over 13 years of experience in schools, institutes, and private language centers, holding certifications of B2 and all 5 modules of TKT: Modules 1, 2, 3, CLIL, and Young Learners. from Cambridge University. Currently working as an Academic Consultant at NUTESA, an importing company for language books from 12 globally recognized publishers. Additionally, working as a teacher for Cambridge international exam preparation, covering YLE (starters, movers, flyers, A2, B1, B2), and serving as a scientific research advisor at the university level.
Sara Polar Guiton (taller en español)
Sara es una apasionada profesora emprendedora y educadora durante los últimos 30 años, tiene mucha experiencia trabajando con niños de inicial y primaria, adolescentes en el nivel secundario y adultos, actualmente es Docente de Ingles del Centro de Idiomas de la Universidad Católica San Pablo, del jardín Santa Rosa de Lima y del Colegio Vancouver. Es obstetra y Psicóloga de profesión. El interés principal de Sara es incrementar la motivación de los alumnos en el aula y fuera de ella de tal manera que su aprendizaje sea autónomo. Su meta principal hacia la comunidad de ELT es mejorar localidad de enseñanza, está en busca de diferentes formas de engrandecer sus habilidades de enseñanza digital. Ha tomado diferentes cursos de metodología para los diferentes niveles, luego ha completado el curso de TEFL, certificado de “Teaching English to Young Learners”, certificado en “Intensive English Language Teacher Training” “Entrepreneurship English” y muchos más. Sara es una firme creyente en el aprendizaje basado en juegos desde que esto permite a sus alumnos lograr sus resultados de aprendizaje.
Rosa María Muñoz Pérez (taller en español)
Ingeniero en Industrias Alimentarias con certificación TEFL para la enseñanza de inglés como segundo idioma. Más de 20 años de experiencia en la enseñanza para la adquisición del idioma Inglés y para la certificación del mismo a nivel internacional. Con múltiples cursos y seminarios de actualización para estar a la vanguardia de la metodología de enseñanza. En la actualidad, docente del Centro de Idiomas de la Universidad Católica San Pablo
1 día
De 9:00 a 19:00 hrs
Campus San Lázaro
S/ 79.00
*Incluye certificación digital
Organiza:
Puede realizar sus pagos en efectivo o con las siguientes tarjetas:
Tema: Learning outside the classroom environment | Jeanne Luz Ortiz Ramirez – NUTESA
Tema: AI revolutionizing the learning landscape | Delia Arias – UCSP
Tema: Al unpacked: practical tools for the 21st century educator | Diego Quintanilla – UCSP |
Aula 1
Tema: Optimizing YLE preparation: Exploring the benefits of AI-enabled study resources | Benjy Martín Gonzales Rodríguez NUTESA | Aula 2
Tema: Inteligencia artificial para la potenciación de habilidades productivas | Sara Polar – UCSP | Aula 3
Tema: Personalizing Content with AI Angela Salazar UCSP | Aula 1
Tema: Developing successful students through soft skills Jeanne Luz Ortiz Ramirez NUTESA | Aula 2
Tema: Uso de IA para Hacer Clases más Dinámicas e Interactivas | Rosa María Muñoz UCSP | Aula 3
Tema: Educación, belleza, y relación en el proceso de enseñanza aprendizaje: una propuesta desde la didáctica del lenguaje | María Teresa Moreno UCSP
Tema: Thinking Outside the Box! | Adhemir Saravia Chang – NAT GEO
Welcome to the language conference on artificial intelligence applied to language teaching. Experts in AI, education and innovation pedagogy will explore how technology is transforming the learning and teaching of English as a second language. We will analyze trends in natural language processing to improve English acquisition, with machine learning algorithms and personalized feedback. We will discuss the development of virtual assistants and chatbots specialized in English, supporting students in and out of the classroom. We will address the importance of accessibility, using AI to overcome barriers to language learning. Through talks, workshops and debates, we will look at how to combine language and artificial intelligence to improve English language teaching, enabling educators and empowering students to master this global language. Join us at this exciting conference to discover how AI is revolutionizing English language teaching and creating new learning opportunities for all.
Bienvenidos al congreso de idiomas sobre inteligencia artificial aplicada a la enseñanza de idiomas. Expertos en IA, educación y en pedagogía de innovación explorarán cómo la tecnología está transformando el aprendizaje y enseñanza del inglés como segunda lengua. Analizaremos tendencias en procesamiento del lenguaje natural para mejorar la adquisición del inglés, con algoritmos de aprendizaje automático y retroalimentación personalizada. Discutiremos el desarrollo de asistentes virtuales y chatbots especializados en inglés, apoyando a estudiantes dentro y fuera del aula. Abordaremos la importancia de la accesibilidad, utilizando IA para superar barreras en el aprendizaje del idioma. A través de charlas, talleres y debates, buscaremos cómo combinar lenguaje e inteligencia artificial para mejorar la enseñanza del inglés, capacitando a educadores y empoderando a estudiantes para dominar este idioma global. Únanse a nosotros en este emocionante congreso para descubrir cómo la IA revoluciona la enseñanza del inglés y crea nuevas oportunidades de aprendizaje para todos.
Docentes, coordinadores y directores de inglés y otros idiomas de universidades, institutos, academias, colegios y público en general.
Jeanne Luz Ortiz (ponencia en inglés)
Jeanne Luz Ortiz has an MB in Management and Education. She is also a licentiate in English Language Teaching and she has also taken the Train the Trainer course being certified as a Teacher Trainer by Cambridge Language Assessment given by International House. She has done innovative projects regarding education at various levels to university courses. She is currently involved in course and material design.
She has been teaching for over 30 years and has many years’ experience working with pre-kids, adults, secondary students, and as a teacher trainer holding supervision and coordination positions in very prestigious language schools. She is currently working as an academic consultant at NUTESA
Delia Arias Alvarez (ponencia en inglés)
Delia is the Academic Coordinator at Idiomas UCSP, she has more than 15 years of teaching experience and holds a Master’s Degree in Educational Technology and Digital Competence from the International University of La Rioja, Spain. She is certified in English Pedagogy Teacher Training by Cambridge Train The Trainer and in Teaching English as a Foreign Language CELTA, held in the city of Prague, the Czech Republic. She has been granted two scholarships by the University of Oregon and the American Institute of English to study: Introduction to Pedagogy and TESOL Practices and Motivating Students Through Gamification and Other Classroom Activities.
María Teresa Moreno Alcázar PhD (ponencia en español)
La Dra. Moreno es profesora de la escuela de Posgrado de la PUCP en las maestrías de Currículo y Docencia universitaria en donde se hace cargo de los cursos relacionados con el currículo, las teorías del aprendizaje y la evaluación. Ha sido jefa de la oficina de Gestión Curricular de la Dirección de Asuntos Académicos de la PUCP, en donde ha liderado los procesos de actualización curricular de los perfiles de egreso y los planes de estudios de las carreras y especialidades, por competencias. En la Educación básica regular, su expertis es a nivel de sistema, ha sido la primera Directora académica de la red de colegios Innova schools , en el sector privado; y ha asesorado al MINEDU, en el diseño del nuevo programa de formación inicial docente, de la DIFOID. Tiene una maestría en educación por la Universidad de Delaware, en Gestión estratégica y Liderazgo por CENTRUM y el IE de Madrid; y un doctorado en Aprendizaje y currículo, por la universidad de Delaware también. Actualmente es asesora del vicerrectorado académico de la PUCP , a través de la oficina de Tendencias educativas de este vicerrectorado y es la asesora pedagógica de una red privada de colegios católicos. Sus temas de investigación están relacionados al liderazgo pedagógico, el alineamiento curricular y los niveles de demanda cognitiva propuestos en los ambientes de aprendizaje.
Adhemir Saravia Chang (ponencia en inglés)
Mr. Saravia holds a degree in education with specialisation in English and has been teaching for more than 20 years in all levels from kinder to postgraduate programmes. Experienced in teaching CLIL, literacy, literature and international exams trainer. Having studied a Master in Management and Innovation in Education, Mr Saravia has been leading teams and training teachers for the last 10 years. As a certified CELTA and Train the Trainer professional, Mr. Saravia applies and researches the latest trends in teaching. He also has a tremendous concern and commitment towards the use of arts in education as a tool to develop soft skills and engage self-development.
Angela Salazar Barreda (taller en inglés)
English teacher for 17 years, currently working at Universidad Catolica San Pablo. She has worked in different private institutions and language centers.
She holds different international certifications and creates educational material through her webpage, she is a technology lover and administers the English Teachers in Peru community and Entre Maestros Peruanos on different platforms.
Diego Quintanilla Rodriguez (taller en inglés)
Diego Quintanilla is a distinguished educator with over a decade of experience in teaching English at various levels, ranging from primary education to university. He holds a series of prestigious certifications, including ELT, Cambridge CELTA, Delta Module 1, and CPE Grade A. Currently, he serves as the Language Team Coordinator at Victor García Hoz school, an English instructor at San Pablo University, and a trainer for teachers in the TEFL program at the same institution. With a proven track record in training teachers and delivering presentations, his focus on education promises an inspiring and enriching talk.
Benjy Gonzales Rodríguez (taller en Inglés)
Currently pursuing his Doctorate in Education at the Universidad Cuauhtémoc of Mexico. Master’s degree in Bilingual Education in Secondary and High School from CEU San Pablo University of Spain. Master’s degree in University Teaching and Scientific Research from Catholic University of Trujillo, Bachelor’s degree in Administration and Global Business. Language teacher with over 13 years of experience in schools, institutes, and private language centers, holding certifications of B2 and all 5 modules of TKT: Modules 1, 2, 3, CLIL, and Young Learners. from Cambridge University. Currently working as an Academic Consultant at NUTESA, an importing company for language books from 12 globally recognized publishers. Additionally, working as a teacher for Cambridge international exam preparation, covering YLE (starters, movers, flyers, A2, B1, B2), and serving as a scientific research advisor at the university level.
Sara Polar Guiton (taller en español)
Sara es una apasionada profesora emprendedora y educadora durante los últimos 30 años, tiene mucha experiencia trabajando con niños de inicial y primaria, adolescentes en el nivel secundario y adultos, actualmente es Docente de Ingles del Centro de Idiomas de la Universidad Católica San Pablo, del jardín Santa Rosa de Lima y del Colegio Vancouver. Es obstetra y Psicóloga de profesión. El interés principal de Sara es incrementar la motivación de los alumnos en el aula y fuera de ella de tal manera que su aprendizaje sea autónomo. Su meta principal hacia la comunidad de ELT es mejorar localidad de enseñanza, está en busca de diferentes formas de engrandecer sus habilidades de enseñanza digital. Ha tomado diferentes cursos de metodología para los diferentes niveles, luego ha completado el curso de TEFL, certificado de “Teaching English to Young Learners”, certificado en “Intensive English Language Teacher Training” “Entrepreneurship English” y muchos más. Sara es una firme creyente en el aprendizaje basado en juegos desde que esto permite a sus alumnos lograr sus resultados de aprendizaje.
Rosa María Muñoz Pérez (taller en español)
Ingeniero en Industrias Alimentarias con certificación TEFL para la enseñanza de inglés como segundo idioma. Más de 20 años de experiencia en la enseñanza para la adquisición del idioma Inglés y para la certificación del mismo a nivel internacional. Con múltiples cursos y seminarios de actualización para estar a la vanguardia de la metodología de enseñanza. En la actualidad, docente del Centro de Idiomas de la Universidad Católica San Pablo
1 día
De 9:00 a 19:00 hrs
Campus San Lázaro
S/ 79.00
*Incluye certificación digital
Organiza:
Puede realizar sus pagos en efectivo o con las siguientes tarjetas:
Tema: Learning outside the classroom environment | Jeanne Luz Ortiz Ramirez – NUTESA
Tema: AI revolutionizing the learning landscape | Delia Arias – UCSP
Tema: Al unpacked: practical tools for the 21st century educator | Diego Quintanilla – UCSP |
Aula 1
Tema: Optimizing YLE preparation: Exploring the benefits of AI-enabled study resources | Benjy Martín Gonzales Rodríguez NUTESA | Aula 2
Tema: Inteligencia artificial para la potenciación de habilidades productivas | Sara Polar – UCSP | Aula 3
Tema: Personalizing Content with AI Angela Salazar UCSP | Aula 1
Tema: Developing successful students through soft skills Jeanne Luz Ortiz Ramirez NUTESA | Aula 2
Tema: Uso de IA para Hacer Clases más Dinámicas e Interactivas | Rosa María Muñoz UCSP | Aula 3
Tema: Educación, belleza, y relación en el proceso de enseñanza aprendizaje: una propuesta desde la didáctica del lenguaje | María Teresa Moreno UCSP
Tema: Thinking Outside the Box! | Adhemir Saravia Chang – NAT GEO
Si te interesa este programa puedes contactarte con nosotros de Lunes a Viernes de 8:00 a 18:00 h.
Campus Sucre - Av. Salaverry 301, Tercer piso
COPYRIGHT © 2023 Universidad Católica San Pablo - RUC: 20327998413